Mide Botoksu Nasıl Yapılır?

Mide botoksu, enjeksiyonun ağız yolu ve endoskop yardımı ile yapıldığı ağrısız bir uygulamadır. İşlemin uygulanması esnasında genel anesteziye ihtiyaç yoktur ve bu işlem obezite tedavisi için yapılan diğer işlemlerde olduğu gibi cerrahi operasyon olarak kabul edilmez. Bu da uygulanan işlemi tamamen güvenli ve tehlikesiz bir hale getirir. Hastalara uygulanan botoks miktarı hastaların sağlık durumlarına göre değişiklik göstermektedir. Yaklaşık olarak 15 dakika süren mide botoksu işlemi, hastada herhangi bir ağrıya neden olmaz.

Bu operasyon cerrahi bir müdahale gerektirmediği için kişilerin vücutlarında herhangi bir kesinin açılması söz konusu değildir. Ağız vasıtasıyla uygulanan bir yöntem olduğundan dolayı işlemin bitmesinin ardından, hasta birkaç saat boyunca gözetim altında tutulur ve daha sonra da taburcu edilir. Ayrıca bu işlem, mide botoksunun zararları konusunda oldukça çekingen davranan insanlar tarafından korkulu bir şekilde merak edilse de, uygulama yöntemi göz önünde bulundurulduğunda oldukça güvenlidir.

Mide Botoksunun Yan Etkileri Nelerdir?

Mide botoksu işlemi yaptıranlar bu yöntemin etkilerini uygulamanın yapıldığı gün ve sonraki 2 ile 3 gün içerisinde görmeye başlarlar. Yöntemin uygulandığı 2 ya da 3 günlük zaman sonrasında bireyin acıkma hissiyatında bir yavaşlama ve azalma görülür. Buna bağlı olarak yaklaşık 2 hafta sonra ise hasta kilo kaybetmeye başlar ve bu süreç yaklaşık olarak 4 ile 6 ay kadar sürebilmektedir. Çünkü mideye uygulanan botoksun etkisi 4 ile 6 ay arasında biter. Bu nedenle de yöntemin vücutta kalıcı bir hasar bırakması durumu yoktur. Ayrıca hem mide botoksu hem de vücudun diğer bölgelerinde uygulanan botoks işlemlerinin herhangi bir yan etkisi olmadığı bilinmektedir.

Bu işlem mide bölgesindeki düz kasları etkileyecek biçimde uygulanır, böylece sinir sistemi ya da sindirim sistemi olumsuz bir biçimde mide botoksundan etkilenmemektedir. Fakat kas hastalığı olan ve botoks uygulamasına karşı alerjisi olan kişilerde bu yöntem olumsuz tepkimelere sebep olabilir. Bu sebeple bu gibi sorunları olan kişilerde mide botoksu işlemi uygulanmamaktadır. Böylelikle potansiyel bir yan etkinin ve riskin önüne geçilmiş olunmaktadır.